Algemene voorwaarden Brand-Depot.nl

Brand Depot is een handelsnaam van KPM e-commerce B.V.
Zakelijke koop / B2B


Inhoudsopgave:

Artikel   1 - Toepasselijkheid
Artikel   2 - Het aanbod
Artikel   3 - De overeenkoms
Artikel   4 - De prijzen
Artikel   5 - De levering
Artikel   6 - Reclames
Artikel   7 - Aansprakelijkheid
Artikel   8 - Betaling
Artikel   9 - Eigendomsvoorbehoud
Artikel 10 - Industriële en intellectuele eigendommen
Artikel 11 - Gegevensbescherming
Artikel 12 - Geschillen


Artikel 1: Toepasselijkheid

1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door KPM E-commerce gedane offertes, met KPM E-commerce gesloten overeenkomsten en de aan KPM E-commerce verstrekte opdrachten, alsmede op alle daaruit voortvloeiende rechten en verplichtingen; eventuele algemene voorwaarden van de koper/opdrachtgever zijn op transacties met KPM E-commerce van toepassing indien KPM E-commerce daarmee schriftelijk heeft ingestemd;

1.2 Afspraken en toezeggingen die afwijken van de inhoud van deze voorwaarden kunnen KPM E-commerce uitsluitend binden indien deze uitdrukkelijk schriftelijk door KPM E-commerce zijn bevestigd.


Artikel 2: Het aanbod

Alle offertes en aanbiedingen, als ook gegevens in prijscouranten, website en folders zijn vrijblijvend, tenzij KPM E-commerce zulks in zijn offerte aan de koper uitdrukkelijk anders heeft vermeld. Monsters worden gratis verstrekt, via de navolgende werkwijze: Monsterleveringen worden eerst altijd in rekening gebracht; bij een vervolgorder met een minimale waarde van € 500 ex BTW, wordt het aankoopbedrag voor de monsterlevering in mindering gebracht / gecrediteerd op de factuur van de vervolgorder.


Artikel 3: De overeenkomst

Verkoopovereenkomsten komen uitsluitend tot stand door een schriftelijke/elektronische orderbevestiging door KPM E-commerce dan wel doordat KPM E-commerce geheel of gedeeltelijk voldoet aan een verzoek tot levering van de koper, in geval van verzoek tot levering in verschillende gedeelten wordt de overeenkomst in zijn geheel geacht tot stand te zijn gebracht, indien de eerste gedeeltelijke c.q. deellevering plaatsvindt.


Artikel 4: De prijzen

De speciale zakelijke prijzen worden automatisch zichtbaar na het aanmaken van en inloggen via een persoonlijk B2B-account
Indien na de datum van een offerte of bevestiging van een order de prijzen van materialen en grondstoffen, vrachten, in- en uitvoerrechten of andere kostenbepalende factoren in binnen- en buitenland worden gewijzigd, of die wijzigingen eerst dan ter kennis van KPM E-commerce komen, is KPM E-commerce bevoegd de prijzen dienovereenkomstig te wijzigen met inachtneming van de eventuele terzake wettelijke voorschiften.


Artikel 5: De levering

Indien een bepaalde levertijd is overeengekomen verbindt KPM E-commerce zich deze levertijd te realiseren zoveel als redelijkerwijs in zijn vermogen ligt. KPM E-commerce verleent te dien aanzien evenwel geen garantie. Overschrijding van de levertijd zal -ongeachte de oorzaak daarvan- de koper nimmer recht geven op schadevergoeding noch op gehele of gedeeltelijke ontbinding van de overeenkomst

Leveringen buiten Nederland vinden af distributiecentra (ex works), tenzij uitdrukkelijke schriftelijk anders is overeengekomen tussen de koper en KPM E-commerce. Transport vindt plaats op risico van de koper, zelfs dan, wanneer de vervoerder vordert dat op de vrachtbrieven, vervoersadressen enz. de clausule voorkomt, dat alle vervoerschaden voor rekening en risico van de afzender d.w.z. KPM E-commerce zijn of dit uit andere hoofde op de vrachtbrief is vermeld, de koper vrijwaart KPM E-commerce van alle aanspraken van de vervoerder.

Indien de leverancier van welk KPM E-commerce de aan koper te leveren goederen betrekt door welke oorzaak dan ook geheel of ten dele in gebreke blijft met leveren, c.q. niet tijdig, niet goed of onvoldoende levert, dan geldt dit ten aanzien van de koper in zijn relatie met KPM E-commerce als overmacht en is KPM E-commerce bij niet c.q. onvoldoende, c.q. niet tijdige, c.q. verkeerde levering aan koper niet jegens de koper aansprakelijk voor schade daaruit ontstaan.

Ingeval van staking, brand, vergaan van goederen tijdens transport, waterschade, overheidsmaatregelen, vertraging bij de verscheping of het transport, uitvoerverbod, oorlog, mobilisatie, transport, uitvoer of invoerbelemmeringen, en alle overige omstandigheden, die nakoming van de overeenkomst al dan niet tijdelijk verhinderen, zal KPM E-commerce te zijner keuze gerechtigd zijn hetzij de levertijd met de duur van de belemmering te verlengen, hetzij de koop, voorzover deze door de belemmering getroffen wordt, te annuleren.

Indien de koper hem daartoe schriftelijk aanmaant, is KPM E-commerce gehouden zich binnen 8 dagen ten aanzien van zijn keuze te verklaren. Indien de belemmeringen niet langer dan één maan duurt, is KPM E-commerce niet bevoegd te annuleren. KPM E-commerce zal nimmer aansprakelijk zijn voor het geheel of gedeeltelijk uitblijven van enige levering voorzover hij deze niet na aanmaning als hierboven uitdrukkelijke schriftelijk heeft toegezegd. De wijze van emballage wordt, indien geen nadere aanwijzingen door de koper aan KPM E-commerce zijn gegeven, door KPM E-commerce als goed huisvader bepaald, zonder dat hij hiervoor enige aansprakelijkheid draagt en zonder dat hij verplicht is de emballage terug te nemen. KPM E-commerce heeft het recht in bijzondere gevallen additionele kosten voor emballage in rekening te brengen boven de verkoopprijs.

Artikel 6. Reclames

Reclames betreffende het geleverde, binnen Nederland, moeten uiterlijk binnen 5 werkdagen na aflevering van goederen en factuur, schriftelijk ter kennis van KPM E-commerce worden gebracht. Reclames betreffende het geleverde in het buitenland, moeten uiterlijk 5 dagen na aflevering van goederen en factuur schriftelijk ter kennis van KPM E-commerce worden gebracht.

Ieder recht op reclame vervalt wanneer de goederen geheel of gedeeltelijk in gebruik genomen zijn. Reclames geven de koper geen recht om zijn betalingen op te schorten of zich op compensatie te beroepen. Voor de toepassing van deze bepaling wordt iedere gedeeltelijke levering als een afzonderlijke levering beschouwd. Retourzendingen worden NIET geaccepteerd, tenzij contractueel anders afgesproken. Retourzendingen moeten franco geschieden.

Artikel 7: Aansprakelijkheid

KPM E-commerce is niet aansprakelijk voor enig directe of indirecte schade waaronder begrepen bedrijfsschade, schade aan goederen of personen ontstaan door de geleverde goederen of door verstrekte adviezen of toelichtingen dan wel enige schade ontstaan door ondeugdelijkheid van de geleverde goederen of onjuiste samenstelling van de geleverde goederen alles in de ruimste zin des woords, tenzij de aansprakelijkheid volgt uit wetgeving op het gebied van de productaansprakelijkheid. Onverminderd het vorenstaande is een eventuele verplichting van KPM E-commerce tot schadevergoeding uit welke hoofde dan ook te allen tijde beperkt en ten hoogste de factuurwaarde van de geleverde goederen.


Artikel 8: Betaling

Netto betaling voor geverifieerde B2B-accounts, voor aflevering binnen Nederland en België , dient binnen 14 dagen na de op de factuur vermelde datum te geschieden. Ingeval van te late betaling zijn alle kosten, zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke, die KPM E-Commerce moet maken ter effectuering van haar rechten, voor rekening van de koper. De buitengerechtelijke kosten worden vastgesteld op 15% van het betrokken bedrag, met een minimum van € 250,- exclusief BTW. De koper is over de verschuldigde incassokosten eveneens rente verschuldigd. Indien de werkelijk gemaakte kosten hoger zijn, kunnen deze werkelijk gemaakte kosten door KPM E-Commerce worden gevorderd. Ingeval van te late betaling is KPM E-commerce gerechtigd de aflevering van andere goederen / orders op te schorten c.q. iedere met koper gesloten overeenkomst dan wel gedeelten daarvan zonder sommatie of rechterlijke tussenkomst te ontbinden en van de koper volledige schadevergoeding te vorderen. Klant dient eerst openstaande posten te voldoen alvorens tot uitvoering van nieuwe order(s) wordt overgegaan.  Betaling door de koper zal altijd verrekend worden met het langst uitstaande bedrag, ook in het geval de koper verwijst naar een factuur van recentere datum.

Indien KPM E-commerce vóór of tijdens de uitvoering van een overeenkomst vermoedt of aanwijzingen ontvangt dat koper in verminderde mate kredietwaardig mocht zijn, is KPM E-commerce gerechtigd niet te leveren of niet verder te leveren. KPM E-commerce behoudt zich bovendien steeds het recht voor (ook indien de koop op andere condities is afgesloten) de goederen onder rembours te verzenden of vooruitbetaling te verlangen.

Artikel 9: Eigendomsvoorbehoud

Alle door KPM E-commerce geleverde goederen, inclusief eerdere leveringen, blijven tot op het moment van volledige betaling van al de vorderingen met inbegrip van rente en kosten - en ingeval in rekening-courant wordt geleverd tot op het moment van vereffening van het eventueel ten laste van de koper komende saldo - zijn eigendom. De koper is vóór bedoelde volledige betaling c.q. vereffening niet bevoegd de goederen aan derden te verpanden of de eigendom daarvan over te dragen dan overeenkomstig uitoefening van zijn bedrijf of de normale bestemming van de goederen. Bij overtreding hiervan wordt, welke betalingscondities ook, de koopprijs terstond en ten volle opeisbaar. Voorts heeft KPM E-commerce het recht in dat geval alle goederen zonder enige machtiging van de koper of van de rechter zelf terug te (doen) halen van de plaats waar zij zich bevinden. Koper moet beletten dat goederen van KPM E-commerce door beslaglegging worden getroffen. Mocht dit desalniettemin geschieden dan dient de koper KPM E-commerce onverwijld op de hoogte te stellen.

Onverminderd het overige in deze voorwaarden bepaalde is KPM E-commerce immer bevoegd (na sommatie op een termijn van tenminste 7 dagen) de verkoopovereenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zonder dat rechterlijke tussenkomst daartoe is vereist en van koper volledige schadevergoeding te vorderen, indien koper enige op hem rustende verplichting uit enig overeenkomst met KPM E-commerce niet, niet behoorlijk of niet tijdig nakomt. Hiervan is ook sprake, indien koper in staat van faillissement wordt verklaard c.q. zijn faillissement is aangevraagd, dan wel zelve surcéance van betaling of zijn faillissement aanvraagt of besluit tot of overgaat tot (gedeeltelijke) stillegging of liquidatie van zijn bedrijf, alsmede indien ten laste van koper enig executoriaal beslag wordt gelegd, wordt koper geacht van rechtswege in verzuim te zijn en heeft KPM E-commerce recht, zonder ingebrekestelling en zonder dat rechterlijke tussenkomst daartoe is vereist, te zijner keuze:

 • de uivoering van enige, meerdere of alle verplichtingen zijnerzijds, t.o.v. koper uit welken hoofde dan ook op te schorten, dan wel
 • ook als was anders overeengekomen voor iedere uitvoering zijnerzijds van enige verplichting contante betaling te vorderen, dan wel
 • de overeenkomst(en) geheel of ten delen te ontbinden c.q. ontbonden te verklaren, zonder dat KPM E-commerce tot enige schadevergoeding, garantie of anderszins gehouden is en onverminderd elk hem verder toekomend recht of zijn recht op volledige schadevergoeding.
Alle te maken kosten, ook de kosten van rechtskundige bijstand, veroorzaakt door of samenhangend met wanprestatie van de koper, komen te zijner laste.

Artikel 10: Industriële en intellectuele eigendommen

KPM E-commerce behoudt alle intellectuele eigendomsrechten van door haar hoofdkantoor Kapimex B.V. ontwikkelde dessins, ontwerpen en productiemiddelen/technieken.

Artikel 11: Gegevensbescherming

a) Persoonsgegevens van de klant, zoals opgegeven bij de bestelling, worden door KPM E-commerce enkel in het kader van de geldende wettelijke bepalingen elektronisch opgeslagen en verwerkt. KPM E-commerce gebruikt deze gegevens uitsluitend voor de noodzakelijke verwerking van de bestelling. KPM E-commerce zal in geen geval persoonsgegevens van de klant doorgeven aan derden, uitgezonderd de partijen die voor ons de handeling en de bezorging verrichten. Wij zullen erop toezien dat ook deze partijen je gegevens niet aan 'derden' beschikbaar stellen. KPM E-commerce is bevoegd om bij de uitvoering van uw bestelling(en) gebruik te maken van de diensten van derden.

b) De klant krijgt op navraag bij KPM E-commerce altijd informatie over de gegevens, die KPM E-commerce over hem heeft opgeslagen. Op uw aanvraag produceren wij een overzicht van deze informatie, welke u per post wordt toegestuurd. Indien u de geregistreerde gegevens wilt inzien, stuur dan een door uzelf ondertekend verzoek daartoe, vergezeld van een kopie van een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs) aan KPM E-commerce

De klant kan altijd zijn toestemming tot deze gegevensopslag intrekken en de klantenrelatie met KPM E-commerce verbreken. KPM E-commerce zal dan alle persoonsgegevens van de betreffende klant onmiddellijk verwijderen.

 Artikel 12: Geschillen

Alle geschillen, die mochten ontstaan naar aanleiding van een overeenkomst waarop de onderhavige voorwaarden geheel of ten dele van toepassing zijn, of naar aanleiding van nadere overeenkomsten, welke een uitvloeisel zijn van zodanige overeenkomst, zullen uitsluitend worden beslecht door de bevoegde rechter van de plaats van vestiging van KPM E-commerce en waarbij het Nederlands recht van toepassing is.

🍪 Cookie instellingen
Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring op onze website krijgt.